Semester och dags att redigera

Som vanligt vid den här tiden på året har det varit liiite för mycket att göra på dagjobbet. Allt ska bli klart före alla ska på semester. Alla rensar sina skrivbord vilket gör att jag och mina kollegor får det hett om öronen ett tag, före vi kan rensa våra egna.

Men nu har jag stämplat ut, så gott det går med mitt jobb. Så nu ska jag gömma mig från det mesta några veckor, ägna mig åt segelflygande, träning och att komma ikapp läshögen och alla serier på Netflix…

Fast jag ska inte bara slöa. Det är dags att läsa igenom mitt råutkast till nästa bok och sätta igång med redigering. Jag har ingen skarp deadline just nu, men ambitionen är att ha ett hyfsat utkast klart till testläsare och agenturen efter sommaren.

Ha en fin sommar, så blir det mer blogg och nyheter i höst!

Lämna en kommentar