Årets bokmässeinlägg

fredrik0073svv

För ett litet tag sedan tog jag nya författarbilder hos fotograf Lars Ardarve. Här är en av dem. Visst blev det bra?

Och jo visst, jag var på bokmässan. Nej, den var inte som vanligt. På många sätt. Framförallt blev den kort.

Jag lämnade mässan redan fredag kväll. På lördag bar det av utomlands för sen semester och lite extra skrivtid. Så det blev inte ens någon traditionell post-bokmässanbrasa hemma i år.

Det av mässan som blev av var superkomprimerat men kul. Jag lyckades träffa nästan alla jag ville, flera av dem inom loppet av några timmar på torsdag. På fredag blev det dayjob för hela slanten, men även snabbmingel vid halv sju och trevlig middag med några författarvänner. De få timmarna, med just de människorna, gjorde mässan komplett trots begränsad tid.

Kommentera

