Ett steg i taget

Vi spelade in Fantastisk Podd i går och pratade bland annat om vad vi väljer att berätta om vad vi skriver på och till vem.

Jag är alldeles för ängslig med det, inte för att jag tror att någon ska knycka mina idéer (så originell är jag inte) men för att det skulle vara så jobbigt att sedan liksom behöva erkänna vilka projekt som misslyckats. För det gör de, oftare än jag vill tänka på. Den som påstår motsatsen är antingen smått genialisk eller inte nödvändigtvis helt sanningsenlig.

Till slut lyckades mina podd-kollegor dra ur mig ett litet avslöjande, trots allt. Det får ni lyssna på podden för att höra (avsnittet kommer i höst). Men det är i alla fall ett steg i rätt riktning, för jag vill egentligen berätta mycket mer här om vad jag faktiskt skriver på. Det vore så kul att göra det så jag har bestämt ett projekt som just nu är i tidig planering där jag tänker blogga om allt under processen, fast utan spoilers såklart. Jag måste ta sats för att våga göra det, så det kommer ta ett litet tag till, men det kommer.

Bara en liten teaser här och nu: Jag planerar att kombinera en genre jag älskar i dag, med en annan som jag älskade på 80-talet, men som inte gör mycket väsen i dag. Vad kan gå fel med det?

Allt, så klart.

Kommentera

