Post midsommar

Så midsommar ja!

Jo, den var mycket trevlig. Avslappnat med närmaste familjen. Härlig lunch (sill och potatis), skönt häng och grill på kvällen. Vi besegrade vädret genom att inte ens försöka sitta ute och var precis klara med grillen när det började regna. Grym tajming!

Resten av helgen blåste och regnade om vart annat. Lördagen var speldag med Pandemic Legacy. Aldrig fel att rädda världen och äta pizza. Det planerade segelflyget i dag blev däremot gräsklippning istället medan regnskurarna smattrade på traktortaket, men det var inte illa det heller.

Och nu har jag avslutat mitt skrivbeting för i dag och passerat 10 % på mitt nya projekt. Inte nog med det så har jag på ännu ett sidoprojekt så att jag har mer att noja över att jag borde skriva istället. Och det kanske jag kommer att göra också, men inte i dag.

Med andra ord: helgen kunde inte varit bättre. Eller jo, om det faktiskt blivit lite flyg kanske. Men det låtsas jag inte om just nu.

Kommentera

