Grå påsk

Jag har gett mig av neråt landet på utflykt. Sitter på ett litet pensionat och ser ut på regnet.

Det är kallt, men mysigt. Min fru bläddrar i en bok och jag sitter och skriver de första trevande orden på ett nytt projekt.

Projektet är uppe i Scrivener. Jag har satt flaggor på de viktigaste händelserna i handlingen och filat på karaktärerna. Jag har satt ett mål att skriva 40 000 ord till mitten av december. Jag tror att det är rätt format för det här projektet. Drygt 1000 ord har det blivit hittills, men jag saknar några pusselbitar mellan de viktigare händelserna.

Denna gången är det klart mer jordnära än jag brukar skriva. Ibland måste en testa sina gränser och utmana sig själv utanför komfortzonen. Fast det är ingen deckare denna gången heller.

Kommentera

