Hisspitch, hisspitch

Så, jag bestämde mig för att skriva korta pitchar för mina nuvarande projekt.

De är så korta att de inte ens kan räknas som baksidestexter. Snarare som en sån där hisspitch som det pratas om i marknadsföringssammanhang. Det ska gå att beskriva boken och fånga någons intresse på kortare tid än det normalt tar att åka hiss. Kanske en mening, eller tre.

Jag tänkte att det skulle vara till hjälp när jag ska prioritera vilket projekt jag ska ta tag i när jag redigerat klart nuvarande och lägger det på jäsning. De där pitcharna får nog filas mer på före de är värda nåt, men det var i alla fall kul att skriva dem.

De påminde mig ändå om att jag faktiskt har fler idéer som är bra nog att göra böcker av, tids nog.

4 svar till “Hisspitch, hisspitch

Kommentera

