En e-novell blir det

img_0778

Idag är jag lite extra glad, för nu kan jag berätta att jag kommer att ge ut en e-novell på EPOK / Undrentide förlag under året!

E-noveller är perfekta för kortare verk. Jag har läst fler noveller i det formatet än någonsin förut, före e-böckernas tid. Bara att hämta om man har tråkigt på bussen eller så. Ganska kravlöst, för läsaren i alla fall.

Desto svårare för författaren, i alla fall för mig som mest skriver längre saker. Det utmanar verkligen att komprimera allting till nästan ingenting när man vant sig vid att kunna blomma ut. Samtidigt är det kul att testa nya idéer i novellform. De där idéerna som inte håller för en hel roman kan ibland vara utmärkta noveller. Eller bara test för andra POV som man inte är lika hemma i och så.

Eller nya genrer. Så nu blir det lite skräck. Läskigt!

6 svar till “En e-novell blir det

Kommentera

