Tankar sent på kvällen

Egentligen är det för sent att blogga, till och med för en nattuggla som jag. Men jag väntar på en tvättmaskin som måste tömmas, så varför inte.

En sak som jag aldrig kan sluta att fascineras av med skrivandet är hur tid och rum liksom försvinner när en skriver. Det tar ett tag att komma igång, men sedan är jag bokstavligt talat i den där världen som jag försöker att skapa tills något drar mig ur den.

Jag vet att det egentligen bara är hjärnan som på något sätt byter växel (eller hjärnhalva). Någon har förklarat det där för mig någon gång, men jag har glömt. Så det blir istället som någon slags magi, härligt men underligt.

Nästan lika underligt som att min text faktiskt växer i omfång när jag försöker att stryka allt dåligt jag hittar i den, men krymper när jag försöker att lägga till saker. Nåja, nu är det nog snart läggdags ändå.

2 svar till “Tankar sent på kvällen

Kommentera

