Hantvärk

Jag skriver noveller också. Bara inget som publicerats ännu.

Igår avslutade jag ett första utkast på en sådan, på ett tema som ligger ganska långt från min komfortzon. Det var inte enkelt. Jag hade en bra idé som jag gillar, men den visade sig svår att skriva. Så vad gör en?

Jo, en litar på att hantverket kanske kan rädda en från skrivkrampen. På samma sätt som mer planering har hjälpt romanskrivandet så planerade jag mig igenom novellen, skrev den, redigerade den och vågade till slut skicka den till en kompis som får agera testläsare. Hela processen tog tid och jag fick verkligen värka fram varje mening, men det blev en novell till slut.

Vi får väl se om den dyker upp nånstans sen eller inte. Nu åter till SFD!

Kommentera

