Pipeline

Då har jag officiellt slagits av galenskap, eller i alla fall hybris.

I dag har jag skrivit nästan 2 000 ord, fördelat på mitt SFD och ett av mina puttrande sidoprojekt som jag egentligen inte borde skriva på. Men jag kunde liksom inte låta bli. Båda är så kul och det är ju ändå helg, så det fanns tid att lägga fokus på mer än ett.

Det är tveksamt om jag kan fortsätta det tempot i veckorna, så fokus är fortfarande på SFD 1. Men jag tänker att om jag kör fast eller blir uttråkad så kan ju SFD 2 få lite kärlek. Annars håller jag mig till planen, d v s att SFD 2 får ta över fokus när SFD 1 skrivits klart och ligger på jäsning.

Lite plotting på SFD 2 och annat i den berömda ”pipelinen” är tillåtet, men jag vill inte att mitt splittrade fokus leder till att inget av projekten går i mål. Men ändå, dagens skrivsession har ändå bevisat en sak för mig: Jag kan rulla mer än ett projekt, om jag har tid på dagen för det. Tid som jag för det mesta inte har.

Jag hann till och med kratta löv. Inte illa! Funderar på om jag ska peta lite på den där novellen också bara…

Kommentera

