Spreta med fokus

Detta är vad jag håller på med just nu, sedvanligt anonymiserat:

  1. Skriver på the Shitty First Draft,
  2. Outline på nästa projekt,
  3. Skissar på grunddrag i projekt efter det (som det känns just nu), och
  4. Lurar på om jag kan skapa en superskurk till Swedish Zombies nya novelltävling.

Rent tidsmässigt så borde kanske 4 vara 1, men jag har ärligt talat inte hittat rätt idé ännu. Under tiden är det lika bra att ånga på med 1.

Jag vet, det är kanske lite mycket på en gång. Men jag har kommit till en punkt när jag känner att jag måste lära mig att hantera mer än en sak samtidigt, att förfina mina metoder och att snabbare komma i fokus för att skriva. Jag har helt enkelt blivit lite otålig och vill mer än jag hinner, om jag inte gör det.

Jo, om nån undrar. Jag skrev om expositionseländet från förra bloggposten. Det blev nåt annat istället, med samma budskap. Men förhoppningsvis inte (lika) sövande.

Kommentera

