Beting!

I dag har jag inte riktigt klarat dagens skrivbeting. Jag får piska på mig lite mer resten av veckan så jag kommer i kapp!

Jag har satt en deadline för att åstadkomma 120 000 ord på mitt SFD till i vinter. Scrivener har en funktion som räknar ut hur många ord som krävs per dag för att nå målet. Alla dagar utom fredag och lördag räknar jag in som ”skrivdagar” (någon dag måste man vila även från skrivandet), så just nu måste jag åstadkomma ca 750 ord per skrivdag för att nå det målet.

Antalet ord är egentligen mindre viktigt. Jag använder det mest som ett mått på om jag är produktiv eller inte. Det är mycket viktigare för mig att jag åstadkommer ett komplett SFD någorlunda till min tänkta deadline, eftersom jag vet att det krävs minst lika mycket jobb i redigeringsrundor för att boken ska bli bra. Utan SFD har jag inget att jobba på så jag vill ha det klart så snart jag kan.

2 svar till “Beting!

Kommentera

