Outline: Check!

Då sitter jag alltså här med en outline, totalt 75 scener planerade med olika POV-karaktärer för varje uppsorterat och klart. Det tog en veckas jobb att samla ihop tankar som funnits i nästan två år.

Jag vet vad som ska hända. Jag vet när (i storyn), jag vet varför. Jag vet huvudkaraktärerna i grova drag, vad som driver dem var och en. Nu ska jag ge mig på att skriva alla de scener som inte redan är inslumpade här och var redan (ca 20 av de där 75 finns, i mer eller mindre kluddiga versioner).

Jag har skelettet. Nu behöver det förses med skrivandets version av Maslows behovstrappa: Kött, blod, känslor och längtan.

Allra roligast ska bli att se om jag kommer att skratta eller gråta åt min outline när boken sedan är ”klar”. Troligen båda.

Ett svar till “Outline: Check!

Kommentera

