Välgärning och vansinne

I kväll har jag gjort mig själv och min skrivkarriär en välgärning, eller jag hoppas det i alla fall.

Nej, jag har inte sagt upp mig från mitt dagjobb. Med nuvarande utgivning så skulle det vara vansinnigt. Advokat Fredrik ska allt gå till jobbet som vanligt i morgon.

Men jag har ägnat kvällen åt att smida ränker, plotta och planera. En del av det på mitt pågående SFD (shitty first draft), en del på projektet som puttrar i bakgrunden och en del lite mer konkret. Jag är ju bara alldeles för ängslig för att basunera ut mer exakt vad jag hittat på. Jag lovar att berätta så snart jag vågar, d v s när jag är bergsäker på att det går som jag vill.

2 svar till “Välgärning och vansinne

Kommentera

