Nytt och gammalt

Efter bokmässan börjar hösten, min bästa skrivtid. Dessutom snurrar huvudet av alla intryck och nya tankar som ska omsättas till text.

Det brukar landa i någon form av riktning för skrivandet. Denna gången blev det en enkel slutsats. Mer!

Jag måste vara realistisk. Jag har dåligt med tid att skriva, så är det bara. Men det kommer alltid att vara så, så who am I kidding? Lösningen får bli att utnyttja tiden mer. Särskilt alla luckor som finns här och var som lätt glöms av.

Jag har två projekt som vägrar släppa taget, ett ”gammalt” som rullat igång nu och ett nytt jag bara börjat plotta på. Okej, så får det bli. Jag kör båda, det måste gå med lite mer planering. Fokus på ett, men jobb med det andra när det blir läge. Första målet får vara lågt satt: shitty first draft är bästa sättet att sedan slipa fram något bra.

Och när jag ser högarna med böcker jag vill läsa så okej, mer av det också. Att läsa är att skriva! Nu kör vi!

Kommentera

