Nån slags kritisk massa

I kväll har jag ägnat mig åt något som jag väl egentligen inte borde. Jag har gått igenom kapitlen jag skrivit hittills i mitt nya projekt och putsat lite här och kapat lite där. Jag har helt enkelt ägnat mig åt att lite slött redigera text istället för att pressa framåt och skriva det där nya som jag egentligen borde.

Men jag behövde det. Nu har jag nämligen kommit en liten, liten bit in i min planering. Jag saknar ännu massor av pusselbitar. Men jag har skrivit tillräckligt mycket för att känna att det finns något där att jobba på. Det finns ett hopp om att det kommer att bli ett riktigt manus, nån gång om några månader när jag faktiskt kommit igenom det.

För ikväll får det vara nog. Jag vet vart jag är på väg med det här. Det får vara något att sova på.

Kommentera

