Hösten nalkas

September närmar sig. Sommaren är nästan över och kvar är bara kyliga kvällar och vintermörkret som sänker sig över allting, samtidigt som ett nytt arbetsår börjar på kontoret.

Fast jag ser fram emot hösten i år. Det är bokmässa, så klart. Det ska bli kul.

Även om jag (medvetet) inte skrivit mycket i sommar så vet jag sedan tidigare år att jag nästan ofelbart skrivit bäst och mest på höst och vinter så jag tänker använda mig av kvällarna så mycket jag kan. Även om jag inte tänker vara med på NanoWriMo i år heller så har jag beslutat mig att ta mig vatten över huvudet på andra sätt.

Jag har två projekt som båda vägrar släppa taget om huvudet. Jag har brottats med både text till ett av dem och planering till båda den sista tiden och prioriterat dem lite sinsemellan, men nu har jag äntligen bestämt att jag kommer att köra dem båda parallellt. Trots risken att något av dem kollapsar. Jag tänker att om de vägrar låta mig vara så får de väl båda sin vilja igenom då. Bara att skriva på det som känns viktigast just för stunden tills jag bestämmer mig för vilket som ska bli klart först.

Och så ser det minsann ut som om ett av päronträden ger frukt i år. Jag tar det som ett gott tecken.

Kommentera

