Ifrågasätter allt

Ingenting är enkelt. Så är det bara.

Jag har valt att blåsa liv i ett gammalt projekt. Det betyder att allt jag gjort hittills i det är ifrågasatt. I dag har jag ägnat mig åt någon slags destruktiv kreationism och slagit hela handlingen i bitar, allt i syfte att sätta ihop den igen på ett nytt och bättre sätt.

Det är inte ens säkert att det är samma story när jag är klar med det. Men å andra sidan så finns det skäl att det inte blev klart alls i förra versionen.

Dags att ta paus, skaffa distans några dagar och sedan börja skriva om texten på riktigt, inte bara plotta upp scener i Numbers och Scrivener.

Kommentera

