Dags att börja med att börja om

Det är mitt i sommaren. Ute skiner solen och folk jagar Pokemon som galna i parker och på gator.

Jag har precis hanterat det mesta av de mer akuta jobbsakerna efter DM i segelflyg och börjar komma i nån slags semesterläge.

Så nu är det nog dags. Att börja om. Jag orkar inte sitta stilla och inte skriva mer, semestern är (i det avseendet) slut och det är dags att slita ner tangentbordet igen.

Jag har bestämt mig för att ta upp projektet som jag skrivit Journal of a Novel om här tidigare igen, en sista gång. Den här gången ska jag skriva klart det även om det inte blir bra och sedan antingen begrava det eller redigera det tills det faktiskt blir nåt. Första steget är att planera om manuset och stryka en premiss som jag nu inser bara saboterade för mig.

Samtidigt, i bakgrunden, ska jag plotta upp en annan story som jag verkligen vill skriva men som fortfarande saknar en del komponenter för att fungera.

Det är nästan som att ha två parallella projekt. Men på så olika stadier i arbetet att det bör fungera. Jag ska få det att fungera, om inte annat så för att bevisa för mig själv att jag kan. Och jag har fortfarande novell-embryot kvar att jobba på om båda verkar stanna av.

Kommentera

