Det regnar i Skövde

I lördags började DM Västra i Segelflyg. Jag är där, med ett flygplan lånat av min flygklubb.

Det började strålande, med ca 30 flygplan redo att ge sig upp i luften.

Omkring klockan ett gick starten. Luften myllrade av flygplan och trots låg molnbas så gick det framåt på banan med god fart. Jag skuggade en klubbkamrats flygplan under molnen. Det är en svårslagen känslan att glida fram tyst under en molngata tillsammans med andra flygplan.

Sen tog termiken slut. Över Timmele flygfält tog det stopp. När grantopparna kändes väl nära var det bara att landa på Timmele.


Jag var ändå i gott sällskap. Tre plan till landade på samma ställe, och de flesta andra på åkrar runt om.

Det var lördag det. Nu väntar vi på att regnet ska ta slut så vi kan flyga mer före tävlingsveckan är slut. Men jag sitter inte sysslolös. 

Medan regnet smattrar på hangarer och tältduk bygger jag vidare på nästa bok. Det är märkligt hur idéerna tar form när livet runtom stannar av i regnet.

Kommentera

