Diverse

I dag är det söndag och det har regnat på mig när jag var ute och sprang. Nu skiner solen igen, såklart. Bättre timing nästa gång.

Just nu pågår semesterstressen på jobbet. Alla klienter vill få allt klart före de själva ska på semester och vissa har inte ens ledigt. I alla fall inte under den svenska högsommaren. Så mina dagar försvinner iväg på kontoret i ett rasande tempo. Ändå har jag hunnit med en del annat.

Vi spelade in podd i onsdags och hann prata några ord över en öl med Erik Granström från som var på SF-bokhandeln och signerade sin senaste bok Vanderland. Jag hann tyvärr inte till signeringen, det får bli en annan gång.

Hur som helst, avsnitten kommer ut under sommar och tidig höst.

Sen har jag fyllt på läsningshögen både med nytt att läsa i hängmattan, gammalt som jag behöver läsa som research och fackböcker om att skriva som Susanna Nissinen tipsade om bl a på inspelningen.

Så snart jag tuggat i mig dem är det dags att sätta tänderna i nästa projekt på allvar. Förhoppningsvis har jag mer klart för mig vad det blir då också. Det kan bli en spännande höst, men först en skön sommar! Jag har en novell att pilla med när det regnar men annars tänker jag fortsätta att dröna augusti ut eller så.

Kommentera

