Metoden fungerar

Stackars bloggen, här har det inte hänt mycket det sista. Trist, tycker jag och kanske du, men hur som helst så händer det kanske mer här nu.

Ni som minns (och lyssnar på fantastisk podd) vet att jag haft aktiv paus från skrivandet. Märkligt nog verkar metoden fungera. Det har inte blivit mycket skrivet det sista, bara en ynka skissartad sida på en novell. Men samtidigt bubblar större saker allt närmare ytan. Mina analyser till ett eventuellt nytt projekt fylls knappt alls på med noteringar, men karaktärerna viskar till mig när jag sover. De kommer. De vill ut.

Nu ska jag låta idéerna gro lite till, sedan tar jag hand om dem som de förtjänar. Synd bara att tiden är begränsad.

Fler nyheter: Läs här om du är sugen på att vara med och göra fantastisk podd! Jag hänger i ett tag till, men vi vill bli fler!

Kommentera

