Det blommar överallt

IMG_6510

Utanför huset växer gräset och, tyvärr, maskrosorna i gräsmattan. Vi vattnar nysådda fläckar efter arbeten i höstas så jag blev dränkt av vattenspridaren. Inte så illa i värmen, ändå.

Framför huset blommar våra två gamla päronträd. Magnolians blommor är fortfarande vita.

Tankarna på mitt manus börjar i alla fall knoppas. Satt och stirrade på skärmen och vägde mellan att börja styra upp mina kladdiga anteckningar i min digitala struktur, greja med novellen som jag påbörjat eller bara surfa på siter om skrivtips.

Det slutade med bloggen, sen ska jag vattna mina manusfrön med nån form av videobaserad underhållning istället. Lika bra att mina idéer får slå rot rejält före jag startar på allvar.

Kommentera

