Papper och penna

Idag kom den över mig, lusten att ge mig på något nytt. Trots pågående avhållsamhet från skrivandet så kände jag att jag bara måste. Verkligen. Bara. Måste!

Så jag slet fram en stor anteckningsbok och satte mig och plottade ganska oplanerat på ett nytt projekt. Nåja, jag har påbörjat det lite tidigare och insett att det var för stort för mig då, men kanske är det läge nu. Några saker föll liksom på plats, medan många andra fortfarande är helt öppna och jag vet inte vart de ska ta vägen.

Hur som helst är det en start. Det, tillsammans med embryot till ännu en novell, så börjar jag kanske komma ur min självpåtagna skrivpaus. Fast nu ska jag konsumera både Netflix och läsa lite före jag slocknar för i kväll.

Kommentera

