Päronträd

Efter ”jäsning” av manus är jag i full gång med arbetet igen. Det går långsamt och mycket annat kommer som vanligt i vägen, så jag är åter på natt-skiftet för att hinna med. Men det går bannemej åt rätt håll.

Jag pratade med podd-kollegan Susanna Nissinen om manuset (och en hel del annat) i dag och känner mig extra sugen att komma framåt.

Och så har jag klippt ner vattenskott på päronträden. Nu är grenarna så där härligt knotiga som de ska vara. Under tiden fick jag lite distans och löste några saker som jag tänkte på kring manuset. I bland måste man ta ett steg bort från allt och bara fundera. Trädgårdsarbete kanske inte är så dumt för det, trots allt.

Tog inga bilder på träden, men kanske lägger ut nåt på Instagram senare om jag minns det.

Våren kan komma!

Kommentera

