Arbetsnamn

I veckan som gått har min författarkompis Christin Ljungqvist lagt ut på sin blogg att hennes senaste bok nu är antagen, se hennes blogg. Stort grattis, Christin! Jag ser mycket fram emot att läsa Vita Tiger(n)!

Förutom att boken verkar spännande så är jag särskilt imponerad av att Christin lagt ut titeln på boken på bloggen, Facebook m fl ställen ända sedan hon började skriva på den. Alltså före den var antagen. Det tycker jag är coolt. Det är också ett smart sätt att marknadsföra boken: Alla vet vad boken heter och kan bli nyfikna långt före den kommer.

Jag skulle själv inte våga före jag vet att boken kommer ut och faktiskt kommer att ha den titeln (eller i alla fall i princip den titeln). Jag är alldeles för ängslig. Dessutom byter jag titel för ofta under processen för att kunna gå ut med den särskilt tidigt.

Nu tror jag att jag vet vad mitt WIP kommer att heta. Det är tredje arbetstiteln, så ni får vänta ett tag till före jag vågar berätta här, bara i fall den ändras igen. Men jag gillar den och jag hoppas att ni också kommer att göra det. När jag vågar berätta.

Kommentera

