Gott nytt 2016

Det är årets första, och sömnigaste, dag. Jag påbörjar det nya året med att avsluta ännu en genomarbetning av mitt WIP.

Jag har ägnat hela hösten åt att förfina och tajta upp manuset. När jag började så var manuset drygt 120 000 ord. Nu är det knappt 90 000 ord, nästan 35 000 ord kortare. (Ni som följt mig på Twitter har väl undrat vad jag håller på med.)

Ändå är det tydligare, ingenting väsentligt har tagits bort och tvärtom innehåller det mer (!) om vissa karaktärer. Det känns som om jag gjort något omöjligt. Vi får väl se om mina betaläsare förstår någonting alls nu efter alla ändringar. Några av dem har redan fått det i mailen.

Själv ska jag ta en paus från manuset ett litet tag. Sedan ska jag läsa det igen och putsa till det än en gång. Jag hoppas verkligen att det kommer att bli klart för utgivning i år.

Kommentera

