Tvivel och en karaktär utan jobb

I kväll har jag börjat tvivla på om jag behöver en av trådarna i mitt WIP. Det är ingen stor sak, egentligen, och det kan vara så enkelt att andra ändringar gjort att den spelat ut sin roll. Jag tror att jag kanske kan förflytta handlingen från a till c utan att passera b. Det kan till och med vara mer logiskt så.

Samtidigt vet jag inte om det är så enkelt. Om det är det, så tar jag bort ”b”, justerar några andra relativt små saker och så är det löst. Eller så får det vara kvar. Det är ju så med tvivel att det kan behövas tid för att veta om det är något värt att lyssna på eller inte.

Däremot så är en av mina mindre karaktärer förmodligen överflödig. Så hen kanske får se sig om efter ett nytt jobb, en ny berättelse att spela med i. Jag hoppas att hen inte blir ledsen om jag skriver bort vederbörande.

Kommentera

