Det där med fokus då

Jag skickar en stor blinkning till en författarkollega, Janina Kastevik (@bladdrabladdra på twitter). Före bokmässan bloggade hon om att ha parallella projekt på hennes blogg Bläddra Bläddra! (Janina skriver förutom bra blogg dessutom väldigt bra böcker, kolla in dem på hennes blogg.)

I en kommentar till hennes inlägg så skrev jag ungefär att jag har svårt att klara av flera parallella projekt. Så är det, men lite hade jag fel. Jag inser att jag kanske inte är riktigt så illa dålig på det ändå, bara jag hittar rätt fokus.

Tanken slog mig i dag, när jag lunchade med Susanna Nissinen (@susannanissinen på twitter) och Christin Ljungqvist (som bloggar på christinljungqvist.se). De jobbade med sina projekt på Göteborgs stadsbibliotek, så jag passade på att ta en liten paus från kontoret och hälsa på dem.

Men nu driver jag iväg från temat. Det var det där med fokus. Jag inser att det för mig hänger direkt samman med hur mycket jag gillar vad jag skriver för tillfället och hur väl historien mognat. Jag har ju ändå lyckats skriva två noveller samtidigt som jag påbörjat ett nytt projekt och väntat på feedback på mitt primära WIP. Okej, det nya projektet är i ett väldigt tidigt skede, men ändå.

Nu är det dock dags att göra paus i det nya projektet och återvända till mitt primära WIP igen. Jag gillar det. Och jag har levt med det så länge att det är klart lättare att flytta fokus till det än från det.

Så, Janina, visst går det att ha parallella projekt!

Ett svar till “Det där med fokus då

  1. Kul att höra, lycka till med båda projekten! Själv hoppar jag mellan tre olika just nu, det blir lite rörigt men är ändå värt det. Jag har insett att jag behöver omväxlingen.

Kommentera

