10 %

Passerade 10 % av mitt eget uppsatta mål i dag. Utkastet är nu strax över 12 000 ord och tanken är att det ska bli 120 000 ord.

Sen är det ju faktiskt inte viktigt hur mycket det blir i slutänden, bara berättelsen är bra och bär hela vägen. Faktum är att jag kanske inte ens vill att den ska bli riktigt så voluminös i sitt slutliga skick. Men något mål att jobba mot måste jag ha. Dessutom innehåller den nuvarande planeringen egentligen bara skelettet och de viktigaste scenerna, så jag räknar med att kanske vara på kring 50 000 ord när jag tagit mig från start till mål i första rundan.

Sedan ska massor av saker som då saknas läggas till. Som alla de där människorna jag saknade i går, till exempel. En av dem upptäckte jag i går, men han har bara ett namn och en mycket liten närvaro än så länge.

Kommentera

