Mitten närmar sig

Okej, så har jag skrivit vad som väl får anses vara början på början. Nu står jag inför slutet på början och inför mitten.

Mitten är den jobbiga biten. Det är nu allt ska hända, samtidigt som den är en slags uppförsbacke mot punkten där allt i historien ska få sin slutliga upplösning. Det där underbara slutet där leendet sprider sig över läpparna.

Känns det tungt nu? Ja, faktiskt. Spännande, läskigt och tungt. Men jag ska igenom. Hela vägen igenom och fram till slutet.

2 svar till “Mitten närmar sig

  1. Jag har också grymma problem med mitten. Men lyssnade på ett skitbra avsnitt av podden Writing Excuses som handlade just om det och efter det kändes det lite mer hanterbart. De pratade om ”try-fail-cycles” som dramaturgiskt recept samt diskuterade varför mitten är så trälig. Lyssningstips!

    • Writing Excuses går varm hos mig sedan två år, oerhört bra podd! ”Try-fail” funkar bra, bara det inte blir uppenbart. Gärna i kombination med den underbara ”yes but no and” som krydda. Även den från Writing Excuses. En äkta ögonöppnare!

Kommentera

