Åter i vardagen

I dag var jag första dagen på jobbet ”på riktigt” efter semestern. Inte mycket mer att säga om det, egentligen. Å ena sidan är det ju alltid skönare att vara ledig, men samtidigt så är det bra att hitta åter till rutinerna igen. Inte minst för skrivandet, även om dagjobbet alltid riskerar att konkurrera med skrivtiden.

Väl hemma kände jag mig lagom trött, som man blir när man är tillbaks i vardagen, och lite nollställd på ett märkligt behagligt sätt. Det kändes bra ändå.

Värre var det med skrivandet. Jag kämpade med dagens kapitel i min outline och det kändes både konstlat och trögt. Utkastet kommer kräva mycket jobb, men nu finns det i alla fall där. Vi får väl se hur mycket av det som överlever redigering. Kan hända att det får strykas helt, men kanske är det i alla fall någon del av det som kan få vara kvar i slutändan.

Kommentera

