Dags att bryta semestervilan

Åter från semesterresa sedan i lördags. Har inte skrivit något alls sedan dess, och inte hälften så mycket på resan som jag hade tänkt. Men i dag var planen att bryta det mönstret.

Vad hände? Jo, jag ägnade största delen av dagen åt saker som måste fixas, sedan resten till att stirra på skärmen och undra om jag klarar av att skriva det här.

Till slut repade jag mod och redigerade mitt utkast till första kapitel lite och det blev bättre. Sedan skrev jag ett riktigt hackigt första utkast till hook. Inte bra, egentligen, men jag känner mig nöjd ändå. Det måste ändå jobbas om ett otal gånger före det är klart.

Ska försöka att i alla fall grovt lägga upp plotline de närmaste dagarna. Det kanske går, men vi får se.

Kommentera

