Bröllop och sommardrömmar

I förrgår gifte jag mig med min underbara älskling. Det känns stort, viktigt och underbart!

Samtidigt med bröllopsplanerna har semesterhysterin på jobbet ätit upp det mesta av min skrivtid. Jag har inte haft tid eller energi för romanen, men har putsat lite på den kortare av novellerna och faktiskt till och med skickat in den till ett förlag som då och då ger ut noveller. Vi får väl se om det blir nåt, men det är inte heller någon stor sak om det inte blir det. Vissa saker måste en göra bara för att man måste visa för sig själv att en kan.

Nu, efter bröllopet, börjar lite grand semesterlugnet sänka sig över landet. Så även på jobbet. Så nu tänker jag läsa en massa, särskilt för romanen, njuta lite av sommaren. Och komma igång med det här projektet igen.

Kommentera

