Det onämnbara om karaktärer

Åter bland mina antagonister m m. Nu har jag satt dem så gott det är värt att göra före de måste skrivas för att få kött och blod.

Jag har planerat 6 karaktärer nu. Det är de som behövs för att driva historien. Förutom dem kommer det krävas ett gäng till, men ännu vet jag inte vilka de är och vad de behövs till. En del är rena statister, så klart, men andra kanske behöver arbetas fram. Jag får göra det när det är dags.

Nu återstår det allra svåraste med att skapa karaktärer. Att ge dem namn. Bara tanken får det att låsa sig i fingrarna. Bäst att sova på den saken.

Kommentera

