Paralleller

Det händer att jag får den till synes briljanta idén att jobba på parallella projekt. Förr har det mest varit för att jag tänkte att jag kunde skriva på det som var mest kul för stunden. Det har sällan fungerat. Ändå hamnar man där i bland, men den här gången är det förhoppningsvis av ett bättre skäl. Jag har helt enkelt några parallella idéer i olika format som jag vill utforska. Egentligen jobbar jag inte med dem samtidigt heller, mer bitvis i nån slags tur och ordning.

Det håller i alla fall igång skrivhjärnan medan jag avvaktar besked från förlaget.

Hur som helst. Med första utkastet klart på en kort novell funderar jag på att ge den lite längre novellen ännu ett försök. Den måste skrivas om från scratch. Men så får det väl bli.

Samtidigt arbetar jag med förberedelser på nästa längre projekt, det där som jag längtar efter att bita i. Just nu är det antagonisterna som är på jäsning, men i kväll fick de i alla fall varsin snärtig sammanfattning. Jag vet vad de står för. Nu ska jag bara räkna ut vilka de är. What makes them tick, som de säger på engelska.

Kommentera

