Utkastat novell

Rätt vad det är så lossar det.

Har precis avslutat ett första hyfsat komplett utkast på en kort novell. Mest en slags skrivövning för mig själv, kanske, men med lite mer jobb så kan det bli bra.

Det är den första rena SF-historia jag skrivit på länge. Ingen överdådig rymdopera full av termer och enorma rymdskepp. Bara en liten tidsresa. Har skickat den till en vän för att se om den är begriplig, så får jag se vad som händer sen.

Med den i ryggen kan jag återgå till mitt romanprojekt. Kanske vågar jag re-boota min andra novell också nu när jag har fått självförtroende att jag faktiskt kan paketera en handling på mindre än tvåhundra sidor.

Kommentera

