Pausprojekt

Jag måste ägna mer tid åt att tänka på mina antagonister. Visst, jag kan försöka flödesskriva dem. Men just nu blir de antingen lite tomma och ihåliga, eller bara utan nyanserna jag vill ha. Antagonisten och hens ”sidekick” har fått mogna ett tag, så det måste även antagonisterna.

Så, jag väljer att spreta lite och tar en paus för att skriva en kort novell. Det är inte samma som den som kollapsade och ligger på is, utan en som jag lurat på ett tag för ett annat projekt som också ligger på is (inget är visst enkelt). Jag tänker inte ens skriva den i Scrivener, för den är inte lång nog att kräva någon direkt struktur.

Snubblade liksom över en nyckelfråga till den i dag. Så jag måste hur som helst skriva ner den biten. Återkommer till ”journalprojektet”, som det får heta här i brist på bättre arbetsnamn snart igen.

Kommentera

