Antagonister av skuren papp?

Karaktärsbeskrivningarna blir progressivt kortare, en efter en. I och för sig behöver de kanske inte vara väldigt långa, i alla fall inte alla, men det känns aldrig bra när det inte flyter som jag hoppas.

Det som inte blir solklart i beskrivningarna blir väl det när karaktärerna faktiskt börjar leva i texten, hoppas jag. Jag har i alla fall inte blivit anklagad för att karaktärerna i mina historier hittills varit pappfigurer, trots att de egentligen varit mindre genomarbetade tidigare. Eller i alla fall inte lika dokumenterade.

Hur som helst så försöker jag leva efter mottot att inte ifrågasätta allt i det jag skriver hela tiden. Jag har gett mig in på den här resan nu och den ska avslutas.

Kommentera

