Antagonist utkast 1

Nu har det stått still några dagar. Jag har inte haft tid, och oftast har jag inte heller energi att skriva på fredag och lördag. Då är jag helt enkelt trött efter arbetsveckan och pausar lite.

I dag har jag dock skissat på den huvudsakliga protagonisten. Protagonisten är i många delar väldigt lik antagonisten, men det är delvis meningen. De är mer som konkurrenter; samma mål men väldigt olika medel och förutsättningar. Det är inget ovanligt grepp alls. Många gånger är de mest intressanta antagonisterna sådana som har samma mål som protagonisten och de måste inte vara ”dödsfiender”. Den biten är jag nöjd med.

Jag vet inte om resten blev så bra. Jag vet själv hur personligheten ser ut, men jag vet inte om jag lyckades konkretisera den i hur personen ska agera. Men det går att jobba vidare på det.

Kommentera

