Tack SJ

Man kan lita på SJ om man vill ha mer tid för sig själv, men mindre för det man egentligen skulle göra.

På väg till Stockholm i dag så ropade de ut i tåget redan vid start att det skulle bli försenat p g a problem i Alingsås. Så redan där fick jag en halvtimme mer skrivtid och motsvarande mindre tid att jäkta till hotellet och vidare till förlaget i kväll.

Internet på tåget var ingen hit heller, men jag lyckades i alla fall fixa det viktigaste som jag var tvungen att göra på jobbet. Nu har jag lite skrivtid, trots allt.

I går skrev jag om min antagonist. I dag blir det hans följeslagare / mentor / allierad.

Kommentera

