Det där med namn

Har inte hunnit skriva något direkt i dag alls. Jag ska springa Göteborgsvarvet på lördag och har väl inte tränat som jag kanske borde, så jag gav mig ut i Skatås istället.

Men det händer saker i huvudet när man springer. En liten detalj till handlingen föll på plats.

Och väl hemma igen har jag i alla fall gjort några grundläggande noteringar på några karaktärer, lagt upp en mapp i Scrivener för dem och satt generiska namn, typ ”rörmokaren” och ”revisorn”.

Det där med namn, förresten. Det är svårt. Jag önskar att jag var bra på det, men jag kan ägna timmar och dagar åt att försöka hitta namn som passar och ändå är jag inte nöjd. Det har hänt att jag bara slängt in något som fått duga och tänkt att jag byter sedan. Men inte byter jag inte. Då har ju liksom karaktären blivit döpt och det känns helt fel att byta.

Tänkte att jag skulle göra det mer rätt den här gången. Nå, vi får väl se.

3 svar till “Det där med namn

Kommentera

