Metablogg

Jag tror att mitt författar-jag är en nattvarelse. Jag skriver helt enkelt bättre när det är mörkt ute och när jag börjar bli lite trött. Dessutom skriver jag ofelbart mer på höst och vinter, när mörkret faller tidigt på eftermiddagen, än på våren och sommaren. Det slår nästan aldrig fel.

Okej, det slog fel i somras. Då lyckades jag skriva nästan en halv bok som skulle redigeras in i mitt senaste manus, men det är hittills det enda undantaget. Min förläggare m fl som läser får bedöma om det var en lycklig slump eller en katastrof.

Jag vill skriva mer på dagtid, eller i alla fall när jag inte behöver sluta framåt midnatt för att orka med arbetsdagen som advokat dagen efter. Jag inbillar mig att det skulle vara rätt så trivsamt. Men allt har sin tid, antar jag.

I dag är det för övrigt världsbokdagen. Det har jag firat på mitt eget lilla vis, och än finns det tid att läsa lite före kvällen är över.

Men det jag egentligen tänkte säga med det här blogginlägget, är att jag kommer att vara gästbloggare på debutantbloggen på söndag, den 26 april. Kolla in det, vet jag!

Kommentera

