Stillar kliande fingrar

Nu är det nästan en och en halv månad sedan jag faktiskt skrev något värt namnet. Det håller ju inte, så nu har jag startat ett litet novellprojekt.

När jag började skriva de första orden så kände jag igen mig själv nästan genast. När jag gick i gymnasiet skrev jag nästan bara noveller. De flesta var kanske bara några sidor långa och så gott som alla var klart inspirerade av gamla serier som Twilight Zone. Långt i från alla var särskilt bra, men det spelade ingen roll. Det viktiga var att skriva dem.

Efter gymnasiet började det kännas trångt att ”klämma ihop” handlingen på kanske max 10 sidor, men nu ska det bli kul att se om jag kan få till en spännande historia med en udda twist på sisådär 20 000 ord. Jag har inte ens några direkta krav på om det ska bli bra eller inte. Det känns faktiskt lite nostalgiskt.

Kommentera

