Saker att göra i mellanrummet

Vad gör en efter att manuset gått till betaläsare? Suget att skriva är lika stort som alltid, men vis av erfarenheten är det liksom ingen idé att ge sig på något särskilt komplicerat när man väntar på feedback. En ska ju liksom tillbaka till manuset igen och det är sällan en hinner skapa mycket nytt tills man ska vrida tillbaka tankarna till WIP igen.

Så i dag har jag rensat i förrådet, lagat vegetarisk mat som tar tid att göra, hunnit springa lite, spelat lite spel och läst. Sånt som jag annars inte hinner så mycket som jag skulle vilja.

Samtidigt har det puttrat i huvudet om vad jag ska skriva efter att mitt WIP åkt till förlaget för bedömning. Jag tror att det blir en novell först, medan jag bestämmer mig för nästa längre bok. Det var länge sedan jag skrev en novell. Det kan ju vara kul.

Kommentera

