Saknar tangentbordet!

Jag sitter just nu och går igenom en utskrift av mitt WIP och antecknar i kanterna. Det tar tid. Mycket tid.

På ett sätt går det frustrerande långsamt, men samtidigt är det skönt att det gör det. Många tankar som jag brottats med i manus den sista tiden hinner landa och liksom ta form medan jag plitar med pennan. Någon nytta gör det alltså att jag måste tvinga mig att skriva långsamt för att kunna läsa anteckningarna sedan.

Jag tror att det är bra. En del saker ska ta tid, helt enkelt. Men jag saknar ändå tangentbordet, där jag kan skriva både snabbt och läsbart.

Så det känns inte som om jag fuskar när jag ändå skriver ner de viktigaste noteringarna i anteckningsfältet i Scrivener parallellt.

Kommentera

