Julsagan vidaresänd

Så har jag skrivit mitt bidrag i Musikhjälpens stafettjulsaga och skickat boken vidare. Det var en jätterolig sak att göra och jag hoppas att pojken som till slut ska få boken blir glad. Pengarna som projektet drog in har redan gått till en god sak, så det känns bra.

Handstil

Kan dock inte minnas när jag skrev så mycket för hand sist. Det var kul på sitt sätt, men tog en evig tid och resulterade i kramp i tummen. Det är nyttigt för skrivprocessen att låta den ta tiden som krävs men jag tror att jag ändå håller mig till mitt älskade tangentbord framöver. Det är ju trots allt tiden som det tar att skapa bra litteratur som räknas, inte frustrationen över tiden det tar att få ut den på papper.

Kanske har jag fel.

Nu går hur som helst arbetet vidare på mitt WIP med full fart framåt.

 

Kommentera

