Bokmässan debriefing

Fokhavet

Så här efter bokmässan kryllar bokbloggarna av avrapporter och kändisspotting.

För mig som befinner mig mellan boksläpp så kan man tro att mässan var lugnare än vanligt. På ett sätt var den det. Samtidigt hade jag en massa nya och gamla vänner att hänga med, så bitvis var schemat mer hektiskt än förra året.

Jag hann i alla fall med lunch med Linda Belanner, fika med Denise Olsson Bergqvist, lunch och lite mässhäng med Maria Turtschaninoff, häng och poddinspelning med medpoddarna Pål Eggert, Nene Ormes, Kristina Hård och förutnämnda Maria Turtschaninoff, fika med Marcus Olausson och däremellan diverse monterhäng och seminarier. Bland montrarna sprang jag på bl a Karin Waller, Anna Vintersvärd (Andra Världar), medpoddaren Susanna Björnberg och många andra mer eller mindre kända namn. Och så avnjöt jag diverse montermingel, hamburgerkäk deluxe med bl a Jessica Schiefauer och Elin Boardy och en supertrevlig förlagsmiddag med bl a Maria Nygren och Maths Claesson vid bordet. Nånstans mitt i allt det där hann jag prata fem minuter om mitt WIP med min förläggare också.

Sen var man rätt mör, så på söndag höll jag mig på hemmaplan.

Köpte faktiskt inte mycket böcker i år, har hysteriskt många som väntar på läsning redan. Men jag hittade ett set fina pennor på rea. Så nu har jag något att skriva mitt avsnitt i BULT:s stafettjulsaga till Musikhjälpen 2013 med.

Det ska jag göra nu, så ni får kika på några bilder istället för att läsa mer blogg.

Intervju med Maria Turtschaninoff om Maresi m m.

Intervju med Maria Turtschaninoff om Maresi m m.

 

 

 

 

 

 

 

 

Karin Waller och Nene Ormes i "Fantasy-pose", på scen före dragning om Episk Fantasy.

Karin Waller och Nene Ormes i ”Fantasy-pose”, på scen före dragning om Episk Fantasy.

Marcus Olausson mycket Steampunked.

Marcus Olausson mycket Steampunked.

 

 

Kommentera

