Ingen Swecon den här gången

I helgen har det varit Swecon i form av Steampunkfestival i Gävle. Många av mina författarvänner var där och några av dem spelade in fantastisk podd live.

Jag hade så gärna varit där också, särskilt som förra Swecon var en äkta ögonöppnare för mig. Men det gick inte ihop med allt annat som snurrar omkring i livet just nu, främst jobbet som oftast går in i nån slags maxad period precis före semestern. Det får bli nästa år.

Istället har jag äntligen lyckats inviga min renoverade skrivhörna efter att ha tillbringat vårens skrivande i någon slags exil i källaren.

Så här fin blev den, i alla fall tills jag som vanligt lyckas belamra den med skräp:

Vitt och fräscht

Där ser man vad en burk färg och ett nytt skrivbord från IKEA kan göra. Resten är samma prylar som förut, se här för den nyfikne, förutom ett par billiga (men vita!!!) högtalare.

Efter invigning blev resultatet 5 116 helt nya ord i mitt WIP. Inte så illa, även om det är mycket hårt jobb kvar före jag är nöjd. Sisådär kanske 30 000 nya ord till och sedan hård omarbetning av både det nya materialet och det gamla.

Kommentera

