Vad pysslar jag med?

I tomrummet mellan två projekt uppstår alltid ett stort tvivel. Tvivlet på om man kommer att kunna skriva något mer, alls. Samtidigt som jag vill kasta mig på något nytt så blir det sällan mycket att ha, det där som kommer ut på skärmen. Datorn hamnar på undantag och tevesoffan tar över.

Men till slut så glimmar det till, någonstans. En gammal idé bubblar upp och träffar en ny och rätt vad det är så sitter man där och funderar på namn på karaktärer som kan passa i just den varianten.

Nu är jag där och undrar just nu mest vad det är jag har gett mig in på den här gången. Det är, om det blir något, det största projekt jag har jobbat på någonsin. Hittills. Och med större menar jag verkligen större på alla sätt. Fler sidor, fler karaktärer, fler platser. Mer av allt, kan man säga.

Samtidigt som den rena omfattningen skrämmer mig så är detta något som jag har velat göra länge men som jag aldrig lyckats kommit fram till. Nu när jag är närmare än någonsin kommer pressen krypande när jag tänker på hur mycket tid och energi det kommer att ta. Det är spännande och läskigt på samma gång.

Jag längtar efter att få komma igång.

Kommentera

